2020-10-20
Hem Resor & Mat Reseinspiration

Reseinspiration

Här lägger jag upp bilder ifrån resor jag varit på. Reseinspiration från allt från shopping-resor i Paris till solresor på Kanarieöarna.

Nio dagar på Koh Phi Phi Don

Nu är vi halvvägs in i semestern i Thailand och det har gått med en rasande fart. Vädret har vart strålande bortsett ifrån två korta skurar och lite blåst. Vi har nu lämnat Phi Phi bakom oss och även om det är en väldigt mysig ö med stort utbud av både shopping och restauranger så kan jag inte direkt...

Koh lanta – Klong Dao beach

Sitter nu på tåget påväg mot Stockholm, vad vi ska göra där får ni se senare. Tänkte passa på att skriva om den sista delen av våran Thailandsresa.   Vi lämnade Koh Bulone för att åka tillbaka till fastlandet och Koh Lanta. Vi skulle ta en speedboat och det brukar inte vara några problem, utan väldigt välorganiserat. Men nu var det...

Börjar känna lugnet

Tiden går lite snabbare här, tro det eller ej. Nu är vi halvvägs in i semestern och jag börjar känna mig som en människa igen. Samma visa varje år, alldeles för mycket jobb i december och man hinner inte riktigt varva ner över jul och nyår. Det är först när man kommer hemifrån till värmen och dåligt wi-fi som...

Los angeles – fortsättningen

Vi hittade motellet vi bokat i två nätter, Jerry's motel som ligger ganska nära downtown. Ett väldigt fräscht och trevligt motell med wi-fi och gratis parkering. Man fick ett litet välkomst-kit med lite kex, muffins, chips och annat välbehövligt! Vi var väldigt trötta efter den långa flygresan. Leonard hade sovit i några timmar men vi hade bara nickat till några...

Eiffeltornet – en skräckblandad förtjusning

Vi var ju i Paris i en vecka och jag tog huur många bilder som helst. Jag tänkte visa er mina favoriter men även det blev lite för många, därför har jag delat upp det lite och först ut är Eiffeltornet! Klicka på bilderna för att förstora! Eiffeltornet var en skräckblandad förtjusning för min del. Jag har en ryslig höjdskräck och...

Till solens land

Nu åker jag till solen en vecka, närmare bestämt Egypten. Ska mest sola, bada, läsa och snorkla. Alla ordrar skickas när jag är tillbaka igen ( 27 januari). Hoppas ni får det fint här hemma och håll tummarna för fint väder!

En annan del av Stockholm del2

Ville bara visa er resten av Stockholmsbilderna! Vet ni vart detta fina takfönster finns? Riksdagshuset på besöksläktaren. Vasaskeppet såg ut som det alltid har gjort, möjligen något äldre. Luddiga bäbisar sprang omkring i gräset. Och det egentliga ändamålet med resan; Globen och Seinfeld. Det var lite lagom läskig lutning inne på arenan, enligt mig. På väg tillbaka till hotellet ifrån globen, Under the bridge. Vi besökte...

På resa i Egypten – Bilder från Kairo och Sharm el sheik

För några veckor sedan var jag och min sambo på semester i Egypten, närmare bestämt i Sharm el Sheik. Vi bodde vid Naama bay, på samma ställe som vi var förra året men lite närmre själva staden denna gång. Vi åkte även på en dagstur med buss till Kairo för att kolla in pyramiderna, det var verkligen häftigt och...

Death valley inn

Vi är på hemmaplan igen men tänkte fortsätta att varva lite semesterbilder med realtid. Tiden gick så fort och det fanns inte mycket tid till att hinna blogga, så vi får ta det efterhand. Efter Vegas åkte vi emot Death valley och värmen! Men det blev inte så illa som vi befarat utan värmen stannade på 36 grader, det brukar vara uppåt...

Madeira dag 3-4

Jag har haft lite att göra sedan hemkomsten, så jag har helt glömt av att lägga upp de resterande bilderna på Madeira resan (eftersom internet på hotellet var segare än köttet på restaurangerna så kändes det inte som ett alternativ att lägga upp de därifrån). Här kommer en kort sammanfattning av dag 3-4. Vi ska på levada vandring , så...